Hoe is het met jouw goede voornemens?

Ben je op 1 januari ook heel enthousiast begonnen met (veel) goede voornemens? En hoe is het nu met je voornemens? Ben je al goed op weg of is de oude routine er weer ingeslopen?

Niet getreurd… je bent niet alleen en met de tips die ik je hier geef zit je zo weer op de juiste koers 🙂

Van goede voornemens naar goede gewoontes verloopt volgens een vast patroon. En wilskracht heeft hier niet zo veel mee te maken, dus was je heel streng voor jezelf en baalde je al… niet doen. Je kan er niets aan doen 😉

Hoe pak je de draad weer op?

1. Bedenk waarom je zo graag wilde gaan bewegen, afvallen, gezonder leven, studeren enz. Schrijf het op en hang het boven je bed, in de keuken, op kantoor. Overal waar je het regelmatig ziet.

2. Wat zijn de voordelen van de verandering die je goede voornemen je brengt. Betere conditie, betere gezondheid, vermindering klachten, betere baan, meer geld enz.

3. Verdeel je doel in kleine stapjes. Als je een heel groot doel hebt kan dat overweldigend zijn en moeilijk voor te stellen dat je dat gaat halen. De kleine stapjes helpen je om het overzichtelijk te maken en realiseerbaar. En niet onbelangrijk… je hebt heel veel succesmomentjes 🙂

4. Kies voor toevoegen in plaats van weglaten. Als je ineens heel veel dingen moet en voor je gevoel leuke, fijne, lekkere dingen niet mag haal je het plezier er uit. En maak je het jezelf onnodig moeilijk. Kies ervoor om steeds een goede gewoonte toe te voegen. En langzaam maar zeker zal je merken dat de nieuwe gewoonten de plaats in nemen van de oude gewoonten.

5. Beloon jezelf na elke voltooide stap. Succes momenten zijn zo belangrijk en zo fijn om te vieren 🙂

 

Nog even over de wilskracht. Het lichaam is een buitengewoon efficiënt organisme en kiest altijd de makkelijkste weg. En je raadt het al, de bekende weg is de makkelijkste weg. Wat je kent kost je geen energie. Je lichaam gaat als het ware op de automatische piloot. Je nieuwe leefstijl heeft wat tijd nodig (meestal 90 dagen) om vertrouwd te worden. Tot die tijd kost het gewoon heel veel energie om te doen.

Essentiële olie tip

Motivate – een uitgekiend mengsel van oliën die bekend zijn om hun opwekkende en energie gevende eigenschappen. Bevat pepermunt, mandarijn, koriander, basilicum, yuzu, melissa, rozemarijn en vanille. Doe een druppel op de binnenkant van je polsen en achter je oren of doe enkele druppels in de diffuser. (lees hier meer over diffusen van oliën)

Heel veel succes met je nieuwe gewoonten!

Liefs,

Diana


Wil je persoonlijk advies en/of begeleiding? Mail me: info@diana-tins.nl

Wil je de essentiële olie kopen? Klik hier.

Wil je de olie kopen met 25% korting? Klik hier.

 

Ik vind het leuk om van je te horen!

Leave a Reply

Your email address will not be published.